کلاس جامع آموزش ایلاستریتور [استاد محمود آراسته‌نسب]

مقدمه

نرم‌افزار Adobe Illustrator، نرم‌افزاری است برای تولید تصاویر گرافیکی، تصویرسازی و صفحه‌آرایی. ایلاستریتور بعنوان مهمترین نرم‌افزار برپایه اصول‌ وکتور در کنار یک نرم‌افزار رستر (بیت‌مپ) مانند ادوبی فوتوشاپ جعبه ابزار کاملی برای یک طراح گرافیک را بوجود می‌آورند. فایل‌های وکتور یا برداری از نقاط و خطوط متصل به آنها بر اصول ریاضی بوجود می‌آیند در صورتیکه فایل‌های رستر (بیت‌مپ) از پیکسل تشکیل شده‌اند. نرم‌افزارهای رستر (بیت‌مپ) برای اصلاح عکس یا ایجاد تصاویر واقعگرایانه مناسب هستند و نرم‌افزار‌های  وکتور برای صفحه‌آرایی، تولید تصاویر گرافیکی و تصویرسازی مناسب هستند. امروزه طراحان گرافیک و تصویرسازان از ایلوستریتور برای طراحی انواع نشانه یا نشانه‌نوشته، تبلغات محیطی مانند بیل‌برد، انواع اقلام چاپی از کارت ویزیت گرفته تا پوستر، تصاویر گرافیکی برای فضای مجازی و تبلیغات و طراحی رابط کاربری برای نرم‌افزارهای وب و موبایل یا طراحی مد استفاده می‌کنند. درواقع هر طراح فعال در حوزه خلق تصویر دیجیتال باید استفاده از ایلوستریتور را بیاموزد.

مخاطبین این دوره

این دوره برای هنرجویان هنرستان و دانشجویان رشته‌ گرافیک، صفحه‌آرایی، تصویرسازی، طراحی پارچه و فعالان حوزه تبلیغات و هر کسی که در حیطه خود نیاز به تولید تصاویر دو‌بعدی دارد مناسب است.

ملزومات فنی این دوره

نرم‌افزار Adobe Illustrator حداقل نسخه‌ (۲۷.۷) ۲۰۲۳
حداقل سیستم مورد نیاز: 
CPU: Core i5 با امکان SSE 4.2
GPU: ۱ Gb رم با پشتیبانی از OpenGL 4.0
RAM: ۸ Gb

پیش‌نیاز این دوره

این دوره پیش‌نیاز خاصی ندارد ، اما آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی مانند طراحی، رنگ‌شناسی و ترکیب‌بندی به استفاده کارآمدتر از این ابزار کمک کند.