مقایسه ChatGPT و بینگ

مقایسه چت جی پی تی و بینگ

مقایسه ChatGPT و بینگ

امروزه که اکثر افراد به دنبال آسان و خودکار سازی کارهای روزمره می گردند، استفاده از ابزارهای قدرت گرفته از هوش مصنوعی می توانید تا حد زیادی چالش های ما را برطرف کند. چت بات ها یکی از این دسته ابزارها هستند که توسط فناوری ML پشتیبانی می شود. چت بات ها به صورت بسیار طبیعی با افراد مکالمه می کنند. ChatGPT و بینگ دو چت بات بسیار محبوب و کارآمد هستند.

ما در ادامه به مقایسه ChatGPT و بینگ از جوانب مختلف خواهیم پرداخت.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT نوعی چت بات متنی است که در سال 2022 معرفی شد. بر خلاف چت بات های قبلی خود که لحنی ماشینی داشتند، چت جی پی تی می تواند بر اساس لحن و درخواست کاربر پاسخ دهد. این چت بات مکالمات پیچیده انسانی را هم پشتیبانی می کند. OpenAl مدل های مختلفی از ChatGPT را معرفی کرده که هر کدام از نسخه قبلی خود پیشرفته تر و مجهزتر است.

BingChat چیست؟

بینگ چت در سال 2023 برای رقابت با سری 4 ChatGPT معرفی شد. هدف از معرفی این چت بات تعامل با کاربران و ادغام با سرویس های مایکروسافت بود.

BingChat برای اینکه اطلاعات کامل و جامع به مخاطبان ارائه کند، از منبع دانش مایکروسافت و موتور جستجو استفاده می کند. همچنین قبل از اینکه به سوالات پاسخ دهد، آن ها را با استفاده از NLP درک و تجزیه و تحلیل می کند.

کاربردهای ChatGPT و بینگ

چت بات های ChatGPT و بینگ کاربرد های مختلفی دارند که ما در ادامه به بررسی چند نمونه از این قابلیت ها میردازیم.

1. پشتیبانی از مشتری

استفاده از این دو چت بات در سیستم پشتیبانی از مشتری به ما پیدا کردن مشکلات رایج و ارائه راهنمایی و… کمک می کند. همچنین این قابلیت را دارند که در صورت بروز مشکل، مشتریان را به نیروهای انسانی ارجاع دهند.

2. دریافت اطلاعات

ChatGPT توانایی ویژه ای در جمع آوری و دریافت اطلاعات دارد. این چت بات از منابع مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. به همین دلیل به اکثر سوالات می تواند پاسخ دهد. اگر به دنبال منابع مناسب برای موضوعی خاص هستید؛ این چت بات می تواند به شما کمک کند.

3. ترجمه

ChatGPT و BingChat از زبان های مختلفی پشتیبانی می کنند. از همین رو کاربران می تواند متن خود را به زبان های دیگر ترجمه کنند.

4. بازاریابی و فروش

چت بات های هوش مصنوعی می توانند در زمینه بازاریابی و فروش، ایمیل ها و متون مختلفی را ارائه دهند. همچنین قابلیت تولید و دیزاین تصویر را هم دارند که در دیجیتال مارکتینگ می تواند موثر باشد.

مقایسه ChatGPT و بینگ

در ادامه به بیان ویژگی ها و تفاوت های دو چت بات ChatGPT و بینگ می پردازیم.

میزان دقت

ChatGPT بر اساس داده های سال 2021 ساخته شده و نسخه های رایگان آن، اطلاعات تا همان سال را ارائه می دهند؛ به همین دلیل اگر به دنبال اطلاعات تاریخی هستید، ChatGPT بهترین گزینه است.

بینگ چت با ادغام با موتور جستجو، داده های زمان حال را ارائه می دهد، پس اگر به دنبال موضوعات فنی و جدید هستید، بینگ عملکرد بهتری خواهد داشت.

تجربه کاری و قابلیت مکالمه

هر دو این چت بات ها تجرب کاری عالی ارائه می دهد. در زمینه چت و مکالمه هر دو در یک سطح قرار دارد و میتوانند با توجه به لحن و نیاز کاربر پاسخ های متنوعی ارائه دهند. با توجه به اینکه بینگ قابلیت جستجو صوتی دارد، از برخی جهات تجربه کاری بهتری ارائه می دهد.

امنیت

به طور کلی بر خلاف ادعا امنیت بالایی که دارند، نمی توان با خیالی آسوده اطلاعات حساس را به هوش مصنوعی سپرد. به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از ChatGPT و بینگ اقدامات لازم برای حفاظت از داده های خود و مشتریان را انجام دهید و محتاطانه عمل کنید.

درک زبان

ChatGPT درک زبان خوبی دارد و پاسخ های مرتبطی را ارائه می دهد. این چت بات برای درک بهتر جملات و کلمات از تکنیک های مختلف پردازش اطلاعات استفاده می کند. به همین دلیل مکالمات چت جی پی تی طولانی و منسجم است. به طور کلی مکالمات انسانی کاملا در این مدل مشهود است. اما باید توجه داشته باشید که از داده های بروز پشتیبانی نمی کند.

چت بات های هوش مصنوعی توهمات آگاهی دارند. گاهی اطلاعاتی را ارائه می دهند که اصلا صحیح نیست و ساختگی و نامعتبر است. این موضوع می تواند برای کاربران نگرانی ایجاد کند.

در ChatGPT به جای اینکه از کاربر سوال بپرسد تا شفاف سازی اتفاق بیوفتد (درست مثل بینگ)، قصد و نیت مخاطب را حدس می زند. بینگ در مواجه با موضوعات مبهم و پیچیده اینقدر از کاربر سوال می پرسد تا به نیت فرد پی ببرد. این شفاف سازی اطلاعات دقیق تر و منسجم تری را ارائه می دهد.

هزینه

برای استفاده از بینگ لازم نیست شما هزینه ای پرداخت کنید. در ChatGPT ها هم فقط برای استفاده از نسخه ChatGPT-4 باید هزینه پرداخت کنید.

انتخاب بین ChatGPT و BingChat

ما در این مقاله به بررسی نقاط قوت و ضعف ChatGPT و بینگ چت پرداختیم. اما در نهایت تصمیم با شماست که از کدام چت بات استفاده کنید. اگر به دنبال ابزاری با خلاقیت بالا و قابلیت برقراری مکالمات طولانی تر هستید، بهتر است از ChatGPT استفاده کنید. اگر به دنبال اطلاعات جدید و به روز هستید بینگ چت حرفه ای تر عمل می کند.

از هر کدام که استفاده کردید حتما از صحت و درستی اطلاعات به دست آمده اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

این نوشته برایتان مفید بود؟

فاطمه رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *