هوش‌مصنوعی در تولیدمحتوای گرافیکی

هوش‌مصنوعی در تولیدمحتوای گرافیکی

هوش‌مصنوعی در تولیدمحتوای گرافیکی

هوش مصنوعی در زمینه تولیدمختوا گرافیکی پیشرفت های زیادی داشته است و به روش های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. هوش مصنوعی کار طراحان گرافیک را راحت تر کرده است و حتی افرادی که گرافیک هم بلد نیستند می توانند از این ابزارها استفاده کنند و طراحی کنند. فقط کافی است تا دستور متنی را وارد کنید و منتظر بمانید تا هوش مصنوعی طراحی را به شما تحویل دهد.

در ادامه به نحوه استفاده از هوش‌مصنوعی در تولیدمحتوای گرافیکی خواهیم پرداخت.

کاربردهای هوش‌مصنوعی در تولیدمحتوای گرافیکی

هوش مصنوعی کاربرد و ابزارهای مختلفی در تولیدمحتوای گرافیکی دارد:

1. خودکارسازی طراحی

یکی از مهم ترین کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی گرافیکی، خودکارسازی طراحی است. ابزارهای هوش مصنوعی داده های زیادی را از جمله تصاویر، رنگ ها و… را تجزیه و تحلیل می کنند.

کافی است تا دستور خود را به صورت دقیق وارد کنید تا ابزارهای هوش مصنوعی آن را به شکلی دقیق و خودکار تولید کنند. و تمام این موارد موجب می شود تا طراحان با سرعت بیشتر و زمان و هزینه کمتر طراحی کنند.

2. ویرایش و بهبود تصویر

ابزارهای ویرایش تصویر هوش مصنوعی ویرایش و بهبود تصویر را ممکن ساخته اند. این ابزارها از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای اینکه بتوانند به صورت خودکار عیوب را پیدا کنند و نور را تنظیم و تعادل رنگ را برقرار کنند، پس زمینه را حذف می کنند و ….

با این روش ها سرعت افزایش می یابد و خطاها هم کم می شود.

3.تشخیص فونت و فرمت

انتخاب فونت و فرمت مناسب برای طراحی گرافیکی نکته بسیار مهمی است. ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت این را دارند که فونت و فرمت را از روی تصاویر یا اسناد اسکن شده تشخیص دهند. این فرآیند شناسایی حروف ناشاخته را هم ساده تر می کند.

4. تجسم داده ها

تجسم داده ها در انتقال موثر اطلاعات سخت و پیچیده نقش مهمی دارد. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند داده های خام را به جداول، نمودارها و اینفوگرافیک های بصری تبدیل کنند. این امر موجب می شود تا طراحان به جای اینکه وقت زیادی را صرف کشیدن نمودار دستی کنند؛ وقت خود خود را بر تفسیر و ارائه بینش تمرکز کنند.

5. همکاری خلاقانه

ابزارهای هوش مصنوعی با ارائه پیشنهادات در زمان واقعی همکاری را میان طراحان تسهیل می بخشد. این ابزارها عناصر طراحی، ترکیب‌بندی و زیبایی‌شناسی را تجزیه و تحلیل کنند و انتقاد سازنده و گزینه‌های طراحی جایگزینی را ارائه دهند.

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر

تولید تصاویر خلاقانه با استفاده از هوش مصنوعی دنیای طراحی را متحول کرده است. هوش مصنوعی در ایجاد و تولید تصویر پیشرفت های زیادی داشته است. ابزارهای هوش مصنوعی با تکنیک هایی مثل یادگیری عمیق، تصاویر واقعی و با کیفیتی ایجاد می کند که فقط انسان قادر به تولید آن ها بود.

ابزراهای مبتنی بر هوش مصنوعی قابلیت بینایی ماشینی دارند. به همین دلیل حجم زیادی از داده ها را با توجه به ویژگی های مختلف برچسب گذاری می کنند. این امر موجب می شود الگوها و ویژگی های سبک های موجود در تصاویر را بیاموزند. سپس می توان از این داشن برای تولید تصاویر جدید استفاده کرد.

شبکه های مولد رقابتی از دو بخش تشکیل شده اند؛ یک مولد و یک تشکیل دهنده. شبکه مولد یاد می‌گیرد که تصاویر را از نویز تصادفی ایجاد کند، در حالی که شبکه تشخیص‌دهنده یاد می‌گیرد بین تصاویر واقعی و تولید شده تمایز قائل شود. همان طور که گفتیم ابزارهای هوش مصنوعی هم می‌توانند یاد بگیرند. با یادگیری، توانایی شبکه مولد برای ایجاد تصاویر واقعی به طور فزاینده‌ای بهبود می‌یابد. همین امر برای شبکه تشخیص‌دهنده نیز کاربردی است.

کاربردهای تصاویری که توسط هوش مصنوعی تولید می شوند

تصاویری که با هوش مصنوعی تولید می شود کاربردهای متنوع و گسترده‌ای دارند. می‌توان از هوش مصنوعی برای کمک به هنرمندان استفاده کرد. آن‌ها می‌توانند طرح‌های اولیه خود را با هوش مصنوعی ایجاد کنند یا از طرح‌های ارائه شده توسط این ابزارها در کارهای خود الهام بگیرند. همچنین می‌توان از AI برای خودکارسازی کارهای تکراری هم استفاده کرد.

این تصاویر در حوزه هایی مانند پزشکی و تحقیقات علمی نیز کاربرد دارند. به عنوان مثال، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر پزشکی مصنوعی تولید کنند! تصاویری که برای تقویت مجموعه داده‌های محدود تولید می‌شوند و به توسعه ابزارهای تشخیصی و روش‌های درمان کمک می‌کنند. حتی در علم نجوم هم می‌توان از ابزارهای تولید محتوای گرافیکی استفاده کرد. هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر شبیه‌سازی شده از اجرام آسمانی را ایجاد کند و به دانشمندان در مطالعه و درک جهان کمک کند.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر

حال که کاربردها و مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای گرافیکی را بررسی کردیم، نگاهی به بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر می‌اندازیم و مواردی را که در این زمینه کاربردی هستند، معرفی می‌کنیم:

  • Midjourney
  • Khroma
  • Adobe Sensei
  • Fontjoy
  • Nero AI
  • Microsoft Designer
  • Galileo AI
  • Flair AI
  • Uizard
  • Adobe Firefly
  • Uizard
  • Designs.ai
  • AutoDraw
  • Jasper.ai
  • Nvidia Canvas
  • Alpaca

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در تولید محتوای گرافیکی پرداختیم و بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر را معرفی کردیم. همان طور که توضیح دادیم این ابزارها کاربردهای فراوانی دارند و می‌توانند دستیاران خوبی برای گرافیست‌ها باشند. نکته مثبت ابزارهای AI این است که برخلاف تصور تهدیدی برای گرافیست‌ها محسوب نمی‌شوند و قرار نیست جایگزین این افراد شوند.

بیشتر بخوانید:

سبک‌های مختلف لوگو

هوش مصنوعی

این نوشته برایتان مفید بود؟

فاطمه رحمانی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *