ویژگی های طراحی خوب

ویژگی های طراحی خوب

ویژگی های طراحی خوب

یک طراحی خوب به یک مسیر محدود نمی شود و موارد چندگانه و هدف های مختلفی را در برمی گیرد. اینکه یک طراحی زیبا باشد دلیل کافی نیست که بگوییم طراحی خوب و حرفه ای است. یک طراحی خوب باید تحقیق، نوآوری، ایده پردازی، خلاقیت و استفاده درست و…. داشته باشد.

در ادامه لیستی از ویژگی های طراحی خوب را بررسی کرده ایم، که چه در طراحی گرافیک و چه طراحی صنعتی قابل استفاده است. این ویژگی ها همیشه در حال گسترش و رشد است.

طراحی خوب باید نوآورانه باشد

نوآوری در یک طراحی باید رخنه کند. یک محصول یا سرویس قبل از اینکه وارد بازار و عملکرد فیزیکی شود باید به صورت عملی و علمی مورد بهبود قرار بگیرد تا بتواند جایگاه خود را در بازار در کنار رقبای خود پیدا کند و به اصطلاح Redesign باشد. با استفاده از تکنولوژی و همچنین ایده ی بکر می توانید به نوآوری برسید.

نوآوری خود به خود به دست نمی آید.

در طراحی عملکرد خوب داشته باشیم

برای داشتن عملکرد خوب باید تمامی عیب و نقص های موجود در طراحی محصول و یا سرویس را از بین ببریم. طراحی ما باید به گونه ای باشد که کاملا ایده ای که دارد را نشان بدهد تا افراد با آن ارتباط بگیرند.

به این نکته توجه کنید که ایده ای که طراحی می کند برای رفع و کاهش مشکلات و معضلات به وجود آمده است و نباید محصول شما خودش مشکل ساز و زمان بر باشد.

طراحی خوب، محصول خوب

یک طراحی خوب کاربردی است و از نظر روانی بر روی محصول یا خدمات تاثیر زیادی میگذارد. در مواردی دیده شده است که یک محصول که مورد توجه کاربران نبوده با یک طراحی حرفه ای و جذاب بسیار درخشیده است. حال اگر در کنار یک طراحی خوب و زیبا کارکردی خوب نیز داشته باشیم،می توانیم به نتیجه ای برسیم که حتی تصورش را هم نمی کردیم.

طراحی خوب زیباست

یکی از قدرت های محصول زیبا این است که به راحتی می تواند حواس بیننده و کاربران را به خودش جلب کند و او را تحت تاثیر خود قرار دهد. هر چه محصول از نظر طراحی زیباتر باشد، در فروش و بازاریابی بهتر عمل می کند.

طراحی خوب یک طراحی بصری است

یک طراحی خوب به خوبی خودش را نشان می دهد و می تواند یک دفترچه راهنمای خوب باشد، طراحی شگفت انگیز بصری محصول مثل قالب، وبسایت و آیکون و… می تواند در مدت زمانی کوتاه خود را در حالتی عالی معرفی کند.

طراحی خوب، فروش خوب

هر چه محصول ما طراحی زیبا تر و منحصر به فردتری داشته باشد میتواند با محصولات مشابه خود در بازار رقابت کند و پیشرو باشد. این موضوع زمانی به دست می آید که محصول ما به زیبایی طراحی شود و همان منظور و هدفی را به کاربران برساند که محصول برای آن طراحی شده است. محصولاتی در این بازار پر رقیب برنده می شوند که منحصر به فرد باشند و در ذهن مخاطب بمانند.

طراحی خوب ماندگاری دارد

یک طراحی حرفه ای طراحی است که بتواند نیاز های ارتباطی مخاطب را با دید بصری باز و زیبا بر طرف سازد. این مدل طراحی ها تاثیرات شگفت انگیزی می گذارند. برای مثال به طراحی های BMW و بنز توجه کنید. این مدل ها با اینکه بیشتر از 10 سال دارند اما خواستار های فراوانی دارد زیرا این مدل ها نیاز آن ها را برطرف می سازد.

طراحی خوب کارور محور است

یک طراحی خوب در کنار زیبایی بصری باید انتظارات و نیازهای کاربران خود را در نظر بگیرید. طراحی کارور باید هم از ارزش‌های مادی و هم معنوی پیروی کند؛ همچنین باید بتواند برای شرکت خود سودآور باشد و از سوی دیگر نیازهای کاربر را بشناسد و برطرف سازد و به محبوبیت برسد.

ویژگی های یک طراحی خوب

  • برای تمامی آثار هنری ارزش قائل باشد
  • به شهرت و شناخته شدن هنرمند کمک کند
  • به هنرمندان احترام بگذارد
  • بازدیدکنندگانی از هر قشر و فکر و سلیقه ای داشته باشد
  • به روز باشد
  • میزان شهرتش محدود به مکان نباشدو بتواند حتی در سطح جهان خودش را نشان دهد
  • هم هنرمندان بپسندند و هم عامه
  • نظر هنرمند را به نظر خود ارجح بداند
  • قابل دسترس باشد
  • نو و دسته اول باشد
  • و….

این نوشته برایتان مفید بود؟

فاطمه رحمانی

‫3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *