کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی کامپیوتر هایی هستند که به با استفاده از کدنویسی میتوانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند. در واقع با استفاده از کدنویسی به کامپیوتر یاد می دهیم که طبق این الگو مشخص حل مسئله را انجام بدهد؛ کاری که انسان انجام می دهد.

انسان برای اینکه بتواند یک مسئله را حل کند ابتدا آموزش می بینید و راه حل را درک و یاد می گیرد؛ هوش مصنوعی هم مانند انسان، برای انجام اینکار نیاز به آموزش و کدنویسی دارد.

ورود هوش مصنوعی به دیجیتال مارکتینگ

ورود هوش مصنوعی به دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی بسیار غوغا کرد. اکثر افراد معتقدند که هوش مصنوعی جای متخصصان را خواهد گرفت. بسیاری از مشاغل از بین می روند و افراد زیادی را بیکار خواهد کرد. اما به این نتیجه رسیدند که هوش مصنوعی هنوز هم برای انجام کار به نیروی انسانی نیاز دارد.

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ یک ابزار است. شاید هوش مصنوعی توانایی انجام خیلی از کارها را داشته باشد، اما همچنان باگ های زیادی دارد. به همین دلیل بهترین حالت این است که یک متخصص از آن استفاده کند تا هم سرعت افزایش یابد و هم فرد متخصص ایرادات آن را بگیرد.

کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هوش مصنوعی در موارد زیر بر دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذاشته است:

  • کمپین های تبلیغاتی هوشمند
  • بهبود تجربه کاربری
  • تولید محتوا هدفمند
  • تارگت هوشمند مشتریان
  • پیش بینی ترافیک
  • بهبود و بهینه سازی روند بازاریابی
  • افزایش بازدهی
  • ……………….

1. کمپین های تبلیغاتی هوشمند

استفاده از هوش مصنوعی در کمپین های تبلیغاتی تاثیر مثبتی بر روند بازدهی آن ها خواهد داشت. استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری های کمپین سبب می شود، فرآیندهای تصمیم بهبود بخشد. به این ترتیب تبلیغات بهتر و کارآمد تر خواهد بود.

با استفاده از هوش مصنوعی می توانیم ایده های جذاب و خلاق تری هم داشته باشیم. در نتیجه بازدهی کمپین بیشتر خواهد شد.

2. بهبود تجربه کاربری

ارائه پیشنهاد های کاربردی در کمپین های تبلیغاتی سبب بهبود تجربه کاربردی می شود. به عنوان مثال یکی از کمک هایی که هوش مصنوعی در دیجیتال مارگتینگ به ما می کند این است که بهترین تایم تبلیغات را معرفی می کند. یا براساس تجزیه و تحلیل مشتریان بهترین متن تبلیغاتی را معرفی می کند. و نیاز های مخاطب را شناسایی می کند و بهترین برنامه را برای کمک به مخاطب و جذب او به ما می دهد.

3. تولید محتوای هدفمند

در تولید محتوا با هوش مصنوعی می توانید با سرعت بیشتری مطلب بنویسید، عکس را به متن تبدیل کنید، ویدیوهای جدید و خلاق بسازید و…

تولید محتوایی که هوش مصنوعی تحویل می دهد میتواند بر اساس داده های کاربران باشد. که این موضوع بسیار خوبی است. اما باید به این نکته توجه کنیم که هوش مصنوعی را به جای کارشناسان نگذاریم. هر چند می توان گفت این هوش بسیار کارآمد و قوی است اما همچنان خطاها و باگ هایی دارد. کارشناسان باید حتما تولید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را چک کنند و خطاهای آن را برطرف کنند.

4. تارگت هوشمند مشتریان

یکی دیگر از کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، شناسایی مخاطب هدف است. شناسایی و مخاطب هدف یعنی اینکه رفتار مخاطبان تجزیه و تحلیل شود. و با استفاده از این تجزیه و تحلیل مخاطبانی را شناسایی کرد که بیشترین احتمال خرید محصول و یا تقاضای خدمت را دارند.

تحلیل رفتار مخاطب کمک می کند که در درجه اول هوش مصنوعی یاد بگیرد و در مراحل بعدی هوشمند عمل کند و همچنین سبب درک نیاز ها و نقطه درد افراد می شود. این اطلاعات در کمپین های تبلیغاتی بسیار موثر است.

5. پیش بینی ترافیک

ترافیک های ورودی که یک سایت می تواند داشته باشد در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است. متخصصان می توانند با استفاده از ابزار های مخصوص و مختلف، ترافیک ورودی سایت در هر ساعت را بررسی و پیش بینی کنند. علاوه بر متخصصان، هوش مصنوعی هم می تواند این وظیفه را به عهده بگیرد. اگر بتوانیم ترافیک ورودی هر ساعت سایت را بررسی کنیم و بر اساس آن به یک پیش بینی برسیم؛ در این صورت بر اساس حجم ترافیک ورودی می توانیم بهترین برنامه را برای ارائه خدمات به کاربران داشته باشیم و دچار مشکل نشویم.

تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی بین الملل

جهت حضور در بازهای بین المللی به استراتژی های مخصوص تر و تخصصی تری نیاز داریم. برای رسیدن به این گونه استراتژی نیاز است که بازارهای بین الملی را بهتر بشناسیم. این شناخت را می توانیم با استفاده از هوش مصنوعی به دست بیاوریم و در سطح دیجیتال مارکتینگ بین الملل پیشرفت های چشمگیری داشته باشیم. البته همانطور که تا اینجای مقاله بارها گفته شد؛ هوش مصنوعی نیاز به یک متخصص دارد. متخصصان باید صحت مطالب را بررسی کنند زیرا هوش مصنوعی به تنهایی خطا دارد. هوش مصنوعی فرآیند های لازم را مثل تحقیقات بازار را تسریع می بخشد.

چت بات، یکی دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی در بازاریابی بین الملی می باشد. چت بات ها در زمان های مختلف به افراد با زبان ها یمتفاوت پیام می دهد. و این کار می تواند در هر ساعتی از شبانه روز انجام شود. هم تفاوت زبان و هم تفاوت زمانی بر روی هوش مصنوعی تاثیر نخواهد داشت و مشکل ساز نخواهد بود.

نکته دیگر این است که با استفاده از هوش مصنوعی میتوان از رفتار مخاطبان در نقاط مختلف جهان داده هایی را تهیه و تجزیه و تحلیل کرد. سپس با استفاده از این داده ها، کسب و کار ها متناسب با فرهنگ و رفتار مخاطبان مختلف پاسخ مناسبی به نیاز های آن ها خواهند داشت.

کلام آخر

همانطور که بارها در مقاله گفته شد میتوان به هوش مصنوعی برای انجام انواع مختلفی از کارها رجوع کرد، اما نه به صورت مستقل. هوش مصنوعی هنوز که هنوز است باگ ها و خطاهای زیادی دارد که باید برطرف شود. پس برای انجام امور به بهترین نحوه می توانیم از ترکیب متخصصان و هوش مصنوعی استفاده کنیم. از آن می توان در بهبود کمپین های تبلیغاتی، افزایش اثرگذاری تبلیغات، انجام بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بین المللی و… استفاده کرد.

امیدواریم این مطلب به شما در پاسخ به سوالاتتان کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

این نوشته برایتان مفید بود؟

فاطمه رحمانی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *